הסיפור שלי
שמי חגי אדלר, עובד סוציאלי ופסיכותרפיסט, מטפל CBT.
אני בוגר בית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת חיפה, ו"בית הספר ל-CBT פרט, זוג, משפחה" ברעננה, ומוסמך בעבודה סוציאלית במגמת טיפול ישיר מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים.
כבר שנים שאני עוסק בטיפול ישיר מול ילדים ומבוגרים. בעבר עבדתי ב"מרכז הורים וילדים- גיל חביון ומתבגרים" בבני ברק, כמו כן עבדתי כעו"ס במחלקת קידום נוער בעיריית אלעד, שימשתי כעו"ס ומטפל ברשת בתי ספר של "אורט", ויש לי ניסיון רב בכל הקשור לעבודה עם ילדים, נוער מתבגר והדרכות הורים.
בכל המקומות תחת אותו הכובע- מטפל קוגניטיבי-התנהגותי בילדים, מתבגרים ומבוגרים. ערכתי (ועדיין) סדנאות להדרכות הורים המתמודדים עם ילדים הסובלים מהפרעות התנהגות (ODD) והפרעות חרדה (GAD).
כיום אני עובד בקליניקה פרטית לטיפול קוגניטיבי התנהגותי בילדים ומבוגרים והדרכות הורים, בבני ברק-רמת גן ובאלעד.
את החוויה הראשונה שלי כאיש טיפול ואשר עיצבה את דמותי כאיש טיפול, חוויתי עוד בהיותי סטודנט. בתקופת ההכשרה המעשית (סטאז'), קיבלתי מאת המדריכה שלי את ה"התיק הראשון"- נער מתבגר אשר נשר ממסגרות החינוך הפורמליים וסירב ללכת לבית הספר, ובאותה מידה התנגד להגיע לטיפול, אך היה מוכן לפגישות בביתו.
לאחר התייעצות והדרכה הוחלט כי אגיע אליו לביתו על-מנת להתניע את התהליך טיפולי. שמונה(!!) פגישות חיזרתי אחריו, והמאמץ היה נראה לשווא. בפגישה השמינית הודעתי לנער שעשיתי ככל יכולתי על מנת ליצור איתו קשר של אמון, ומעתה והלאה אני מפסיק להגיע. השתמשתי בכל "הכלים" העומדים לרשותי, אך פעולותיי לא נשאו פרי. הנער התבצר בעמדותיו- אינו מוכן לשתף פעולה. ברגע שהנער שמע שלא אגיע יותר, הוא הפתיע אותי וביקש שאמשיך להגיע. יש להודות שהייתי מופתע, אך התעקשתי שהטיפול הסתיים. רשמתי לו את מספר הטלפון שלי ואמרתי לו שיש לו רשות להתקשר אלי בכל שעה, ואם ירצה להיפגש- שיתקשר! והוא אכן התקשר! הקשר נמשך שנה שלמה! כשבסוף התהליך הוא הסכים ללכת לפנימייה. הטיפול הוכתר כהצלחה, ואני תולה הרבה מן ההצלחה בהתלהבותי לעזור לנער. ומאז, המוטו שלי הינו: "לא מוותרים על אף אחד". גם כאשר הילד/נער מגלה התנגדות לטיפול, אני נזכר באותו נער ויודע שהוא למעשה רק "בוחן" אותי עד כמה באמת אכפת לי ממנו.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) הינו טיפול ב"גובה העיניים". אינני מתיימר להחליט למטופל מה נכון עבורו ומה טוב לו. התפיסה שלי היא טיפול הינה "כעבודת צוות", ואשר שני מומחים בחדר- המטופל כמומחה ל… עצמו, ואני כמומחה תוכן המכיר את התיאוריות ובעל הניסיון הקליני. המטופל יקבל לאורך כל הטיפול הסבר מפורט אודות ההפרעה ממנה הוא סובל ודרכי הטיפול. כמו-כן, המטופל לוקח חלק פעיל בבניית התכנית הטיפולית והיא מתבצעת בשקיפות מלאה מול המטופל.